Velkommen til alle Klosterhedens Vildts fantastiske opskrifter

Når VILDT er dansk og fritlevende er det den bedste kødkvalitet der kan fås!
Dyrevelfærd i top, Sund Superfood, Lokal Specialitet, Mørhed og Smag i sin helt egen klasse
– hvor findes det bedre?

Lad dig inspirere af vores lækre opskrifter, der typisk er skabt til 2 eller 4 personer
Og køb VILDT ind i vores webshop – i udskæringer til 2, 4 eller flere.

Vi har mere end 70 forskellige udskæringer der alle er håndskåret – i portioner, der er lette at tilberede til en særlig aften eller et velsmagende hverdags måltid.

Se også Tips om tilberedning af vildt

Krondyrfilet grillet i salvie, rosmarin og timianEn blanding af de 3 urter lægges på grillen - skab et ”tæppe” af krydderurterne og læg kødet på ”lejet”, der foldes om kødet, så det pakkes ind i de grillede urter. Vend forsigtigt kød og urter i 4 minutter.
Vildsvine sauce – på grillKokken Jesper Krabbe er vendt hjem til Vestjylland og her udforsker og udvikler han de lokale fødevarer - På Food Festival 2019 begejstrede Jesper med grillede Vildsvine køller - og ikke mindst saucen med grillede hindbær - den skal laves på slum og med rund hånd - så bliver den endnu bedre siger kokken!
Krondyr Tatar a la Sortebro KroKrondyr tatar - efter opskrift fra Sortebro Kro - vi anbefaler den til en helt særlig aften – og det gør den især oplagt som forret en særlig festlig aften.
Carpaccio af vild mørbradRetten stammer oprindeligt fra Harry’s bar i Venedig og er normalt lavet med rå oksemørbrad. Når jeg laver carpaccio med vildt, kan jeg godt lide at give det en tynd stegeskorpe. Det er en Japansk teknik, som hedder tataki. Her har jeg lavet carpaccio af mørbraden fra et rådyr, men du kan sagtens bruge fileten. Det fungerer ligeså godt. Og du kan selvfølgelig lave carpaccio af andre hjortearter (f.eks. krondyr eller dådyr) - Kok Nikolaj Juel.
Dådyr på grillDådyr er særligt godt på Grill. Grill en her kølle eller køllesteg efter denne opskrift.