Bæredygtighed

Vildt er en eksisterende del af den danske biotop. Med princippet om bæredygtig jagt, sikrer skov- og jagtvæsener at vildtet også i fremtiden er en naturlig del af de danske skove.

Klosterhedens Vildt samarbejder med Statsskov og private jagtvæsener, der ser det som en fordel at jagtudbyttet også håndteres og anerkendes som en bæredygtig fødevare.

Jagtudbyttet er ikke en given størrelse, men er derimod tilpasset bestanden i et givent område og dertil afhængig af lidt held. Når jagtudbyttet i sidste ende tilberedes og indtages er det, udover smagskvaliteten værd at bemærke, at vildt er en fødevare skabt i balance med naturen. Som spise er vildt en eksklusiv oplevelse – ikke mindst fordi “produktionen” har en naturlig begrænsning og kræver en kvalitetsorienteret og nænsom håndtering.

Klosterhedens Vildt håndterer alt vildt i en værdikæde, hvor alle processer er baseret på råvarens beskaffenhed og har dermed et kontinuerligt fokus på at sikre råvarens kvalitet og værditilvækst.

Bæredygtig jagt klik her