Skovene

Hvor kommer vildtet fra?
Vildt fra Klosterhedens Vildt er jagtskudt vildt – vildt der har levet frit i den danske natur.

Efter dagens jagt, der på større steder er planlagte jagtdatoer, leveres dyrene hos Klosterhedens Vildt, hvor vi hurtigst muligt forarbejder dyrene, så de senere kan tilberedes og nydes på restaurant eller tilberedes og nydes hjemme i eget køkken.

Se dette indslag fra TV Midt – følg et krondyr fra skoven til Klosterhedens Vildt

Klosterhedens Vildt har knap 70 leverandører af vildt og får vildt fra jagter i det meste af Jylland.
Naturstyrelsen og private godser og jagtvæsener vælger os som samarbejdspartner så de sikrer vildtets vej fra skoven til bordet.

Samarbejdet med Naturstyrelsen Vestjylland, Søhøjlandet og Thy er skabt med en fælles målsætning om sikker og effektiv håndtering af jagtudbyttet og en fælles vision om at sætte vildt på kortet for kvalitetsfødevarer. Jagtudbyttet fra Naturstyrelsen omfatter hovedsageligt kronvildt.
Vi samarbejder dertil med omkring 50 godser og private jagtvæsener i Midt-, Vest, og Nordjylland. Jagtudbyttet kan omfatte kronvildt, sika, dåvildt og råvildt, fasaner og gråænder.