Gullashsuppe2

Krydret suppe med masser af grøntsager, vildtkød og mættende kartofler.

400 g vildtkød i tern
eller et stykke hjortebov
2 store løg
1 rød peberfrugt
300 g rødbeder
1 spsk raps- eller olivenolie
1 lille dåse tomatpuré (70 g)
1 tsk paprika
2 l vildtsuppe eller vand
250 g kartofler
1 fed hvidløg
½ tsk kommen salt

tilbehør
brød
1½ dl cremefraiche
1 lille bundt  dild

Skær kødet i meget små tern, cirka 1 x 1 cm. Hak løgene, skær peberfrugt og rødbeder i små tern. Varm olien op i en gryde, og brun kødet på alle sider. Tilsæt løg, peberfrugter  og rødbeder, og svits dem med. Tilsæt tomatpuré  og paprika, svits et øjeblik, og tilsæt suppe eller vand. Kog det hele op, skru ned for blusset, og lad suppen simre i 20 minutter under låg.

Skær kartoflerne i små tern på cirka 1 x 1 cm. Hak hvidløg og kommen fint. Kom kartofler, hvidløg og kommen i suppen, og lad den koge i endnu 15 minutter, til kartoflerne er møre.

Smag suppen til med salt og eventuelt mere paprika, og servér den rygende varm med brød. Kom en klat cremefraiche på toppen af hver portion, og drys med hakket persille.

Køb vildt til opskriften her