Syrlig salat med grillede vilde andehjerter

Salaten bygges op i lag – det skaber en salat der er spændende og smager af mere!

Se hvordan opskriften laves!

Yields4 Servings
Prep Time15 minsCook Time10 minsTotal Time25 mins
 2 romaine salathoveder
 100 g blandede salater feks. hjertesalat, radicchiosalat, feldsalat, Rucola
 2 æbler i skiver
 50 g valnøddekerner
 1 lille pose tørrede tranebær
 2 dl creme fraiche 38%
 1 dl piskefløde
 1 citron
 lidt sukker
 salt&peber
Opskriften er skabt af kokken Jesper Krabbe
1

Salaterne skylles og rengøres. Del Romaine salathovederne i 2 (på langs) og vend dem kort på grill eller grillpande – det skaber en let karamelliseret smag! Del salathovederne endnu en gang og stil dem til side.

2

Rist eller grill valnødderne let og gør det samme med den hele citron.

3

Rør alle ingredienserne til dressingen sammen.

Hjerterne
4

Grill herefter gråandehjerterne på grill eller grillpande i 2-4 minutter - drys lidt salt på og stil dem tilside.

Salaten bygges op til servering
5

På et fad eller i en skål der har en god bund lægges først stykker af romaine salat, lidt af de blandede salater, et par grillede hjerter, drys med valnødder og tranebær og hæld lidt af dressingen over. Begynd forfra indtil det hele er i salaten og pynt med de sidste hjerter, valnødder og tranebær.
Server salaten med et godt stykke brød og saltet smør!

Ingredients

2 romaine salathoveder
 100 g blandede salater feks. hjertesalat, radicchiosalat, feldsalat, Rucola
 2 æbler i skiver
 50 g valnøddekerner
 1 lille pose tørrede tranebær
 2 dl creme fraiche 38%
 1 dl piskefløde
 1 citron
 lidt sukker
 salt&peber
Opskriften er skabt af kokken Jesper Krabbe

Directions

1

2

Rist eller grill valnødderne let og gør det samme med den hele citron.

3

Rør alle ingredienserne til dressingen sammen.

Hjerterne
4

Salaten bygges op til servering
5

Server salaten med et godt stykke brød og saltet smør!

Syrlig salat med grillede vilde andehjerter