Gullashsuppe med rødbeder

Krydret suppe med masser af grøntsager, vildtkød og mættende kartofler.

Yields4 Servings
Prep Time15 minsCook Time30 minsTotal Time45 mins
Ingredienser
 400 g vildtkød i tern eller et stykke hjortebov
 2 store løg
 1 rød peberfrugt
Tilbehør
 brød
 1 ½ dl cremefraiche
1

Skær kødet i meget små tern, cirka 1 x 1 cm. Hak løgene, skær peberfrugt og rødbeder i små tern. Varm olien op i en gryde, og brun kødet på alle sider. Tilsæt løg, peberfrugter og rødbeder, og svits dem med. Tilsæt tomatpuré og paprika, svits et øjeblik, og tilsæt suppe eller vand. Kog det hele op, skru ned for blusset, og lad suppen simre i 20 minutter under låg.

2

Skær kartoflerne i små tern på cirka 1 x 1 cm. Hak hvidløg og kommen fint. Kom kartofler, hvidløg og kommen i suppen, og lad den koge i endnu 15 minutter, til kartoflerne er møre.

3

Smag suppen til med salt og eventuelt mere paprika, og servér den rygende varm med brød. Kom en klat cremefraiche på toppen af hver portion, og drys med hakket persille.

Ingredients

Ingredienser